Afspraak maken?
bel: 0572 - 37 21 58
ons adres: Vilstersestraat 35 Lemelerveld

Klachtenregeling

Klachtenregeling

 

Vanaf 1 januari 2017 is de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz) van kracht onder andere voor klachten en geschillen. Deze wet regelt hoe klachten over zorgaanbieders ingediend kunnen worden en hoe opvolging moet worden gegeven aan de klacht. Op grond van deze wet moeten alle zorgaanbieders een klachtenregeling hebben, aangesloten zijn bij een geschilleninstantie en een onafhankelijke klachtenfunctionaris aanbieden.

KLACHT?
De eerste stap die een patiënt met een klacht over een zorgverlener neemt, is het gesprek aangaan met de zorgverlener zelf. Als de patiënt en de zorgverlener er niet samen uitkomen, dan kan de patiënt een klacht indienen via het klachtenformulier van Fysiotherapiepraktijk Lemele/Lemelerveld.

Eén van de praktijkhouders zal de klacht in behandeling nemen. Het klachtenformulier is te vinden in het folderrek in de praktijk , op onze site (www.fysiolemelerveld.nl) of is verkrijgbaar aan de balie.

Mocht de afhandeling van de klacht met bemiddeling van de praktijkhouder niet tot de gewenste oplossing leiden dan kan de patiënt contact opnemen met de klachtencommissie van het KNGF.

U HEEFT EEN KLACHT
Omdat wij kwaliteit zo belangrijk vinden achten wij van het grootste belang van uw klacht te horen. Een klacht kan gaan over allerlei zakenklacht. U bent bijvoorbeeld niet goed geïnformeerd of u twijfelt over de behandeling. Er kan iets mis zijn gegaan of u wordt behandeld op een andere wijze dan u had verwacht. Van het melden van een klacht kunnen wij en uw fysiotherapeut leren. Mogelijk kunnen we ook helpen met een oplossing.

HOE DIENT U EEN KLACHT IN?
Meld een klacht eerst schriftelijk bij de zorgverlener zelf en vraag bijvoorbeeld een gesprek aan. Mogelijk is de persoon niet op de hoogte dat u ontevreden bent of is er sprake van een misverstand. Een gesprek met de zorgverlener of praktijkhouder kan vaak al leiden tot een oplossing! In de brief kunt u aangeven wat de aard van uw klacht is, hoe en wanneer de klacht is ontstaan en bijvoorbeeld wat volgens u een goede stap in de richting is om gezamenlijk tot een oplossing te komen

HIER kunt u de folder downloaden