Vergoedingen

Fysiotherapiepraktijk Lemele/Lemelerveld heeft contracten afgesloten met alle grote verzekeraars:
In hoeverre uw behandeling vergoed wordt, is afhankelijk van de polisvoorwaarden van uw verzekeringsmaatschappij en het pakket waarvoor uw verzekerd bent. Wij kunnen voor u nakijken voor hoeveel behandelingen fysiotherapie u verzekerd bent. Voor verder advies of informatie kunt u uiteraard met ons contact opnemen.

De betaling:

Zolang uw aansprakelijkheid voor fysiotherapie gedekt is door uw verzekering zult u géén factuur  ontvangen. De declaraties worden tegenwoordig bijna allemaal rechtstreeks naar de zorgverzekeraar gestuurd en deze betalen direct aan ons uit. In die gevallen, waarbij de verzekeraar dit nog niet wenst, ontvangt u van ons een factuur en dient u deze zelf in te sturen om voor een vergoeding in aanmerking te komen.

Eigen risico:
Het standaard eigen risico in 2024 bedraagt € 385,- en is van toepassing als uw behandeling fysiotherapie wordt vergoed vanuit de basisverzekering. In dit geval betreft het een chronische indicatie en geldt voor aandoeningen die op een speciale lijst staan. Uw fysiotherapeut kan u hiervan op de hoogte stellen. Als u uw maximum eigen risico al verbruikt heeft in het jaar dan zal dit niet opnieuw in rekening gebracht worden. Indien uw chronische indicatie over het wisselen van het jaar doorloopt (bijvoorbeeld: start behandeling in juli 2024 en einde behandeling in juni 2025) dan wordt het eigen risico 2024 aangesproken voor fysiotherapie vanuit de basisverzekering.

Natura of restitutie polis:
Het maakt bij Fysiotherapiepraktijk Lemele/Lemelerveld niet uit of u een natura of restitutie polis heeft bij uw zorgverzekeraar. Wij hebben met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten.

Aanvullende verzekering:
Indien u aanvullend verzekerd bent worden uw behandelingen uit de aanvullende verzekering vergoed, hierover hoeft u geen eigen risico te betalen. Indien u onvoldoende behandelingen in uw aanvullende verzekeringen heeft ontvangt u een factuur van ons.

Facturatie Fysiotherapiepraktijk Lemele/Lemelerveld:
Indien u niet aanvullend verzekerd bent en alleen de verplichte basisverzekering heeft ontvangt u een factuur van ons. Tevens ontvangt u van ons een factuur wanneer u het maximum aantal behandelingen vanuit uw aanvullende verzekering hebt overschreden. Zie ook uitleg van uw rekening.